בשיתוף
Primary Advertiser

לקטוף את החסה תוך כדי קניות: החווה האורבנית המיוחדת בישראל

בשיתוף רמי לוי, בשיתוף רמי לוי

27.5.2020 / 15:18

ללא הדברה, טריות שאין שני לה וטעם איכותי שמורגש מיד: הכירו את החווה האורבנית שצמודה לסניפי רמי לוי, בה תקבלו חסה ועשבי תיבול שרק נקטפו. "הפידבקים חיוביים מאוד, יש מודעות גבוהה למזון בריא", אומר גיא אליצור, מנכ"ל "ורטיקל פילדס" שמגדלת את התוצרת

הפקה: רמי לוי

מאיפה מגיעה החסה שאתם קונים? מהשדה, נכון? היא נשתלה לפני כמה שבועות, צמחה מתוך האדמה, נקטפה, אוחסנה בארגז, הועברה למחסן המזון ומשם חולקה לרשתות המזון עד שהגעתם אתם ונתקלתם בה על המדף. ימים ארוכים של היטלטלות במשאיות ובחדרי קירור עד שהיא הגיעה לידיכם. עכשיו דמיינו לרגע שאתם יוצאים לקנות מזון ומוצרים לבית ומעבר לקיר נמצאת תוצרת חקלאית טרייה שנקטפת ומוגשת לכם - טעימה, נקייה ואיכותית? אין צורך לדמיין - זה כבר קורה.

מחוץ לכמה מסניפי רמי לוי נמצאת חווה עירונית של "וקטיקל פילדס" אשר בה סוגים שונים של חסות ועשבי תיבול שגדלים בצורה חסכונית במיוחד בשטח ומים ומוגשים לכם טריים וטעימים.

גידולי חסה של ורטיקל פילדס בשיתוף עם רמי לוי. אלן צ'פלסקי,
חיסכון אדיר בקרקע ובמים. גידולי חסה של "ורטיקל פילדס"/אלן צ'פלסקי

"פיתחנו את החווה הוורטיקלית בתוך קונטיינר בשנתיים וחצי האחרונות", מספר גיא אליצור, מנכ"ל "ורטיקל פילדס". ב-15 השנים האחרונות החברה עסקה בעיקר בגידולי פרחים אולם בשנים האחרונות התרחבה גם לתוצרת חקלאית. העיקרון פשוט - גידול יבולים לגובה, כך שישנו חיסכון אדיר בשטח אדמה ובכמות המים. "ב-30 מ"ר אנחנו מגדלים תוצרת של כדונם שטח קרקע חקלאית", אומר גיא, "אנחנו חוסכים מקום ומשתמשים ב-10% מכמות המים שהיה צריך לעומת גידול בקרקע".

המשמעות: הערים שלנו הופכות לחלק מהחקלאות. ניתן לגדל תוצרת חקלאית ובכך להטיח אספקה שוטפת לאורך כל השנה, תחת פיקוח הדוק ובתנאים אופטימליים לירק. לחוות האורבניות של "ורטיקל פילדס" יש את כל המכשור והטכנולוגיה לגדל את החסה ועשבי התיבול באופן מושלם - וללא חומרי הדברה כלל.

גידולי חסה של ורטיקל פילדס בשיתוף עם רמי לוי. אלן צ'פלסקי,
חווה אורבנית שמגישה לצרכנים את התוצרת החקלאית מה"שדה" ליד בתוך דקות/אלן צ'פלסקי

"כשלא משתמשים בחומרי הדברה יש לכך משמעות נוספת מבחינת הכשרות של המוצרים", אומר גיא, "יתרון נוסף, ברוח ימי הקורונה, הוא שיש פה הקטנה משמעותית את מגע יד האדם. הצרכן מגיע ומקבל לידיו את התוצרת החקלאית שנקטפת ומוגשת. כך נשמרים הערכים התזונתיים של הירק".
"ברשת רמי לוי מבינים שהעולם משתנה - החקלאות משתנה, העולם הקמעונאי משתנה ולצרכן חשוב לצרוך מזון איכותי ובמחיר נגיש", אומר גיא, "זה התחבר לתפיסת העולם שלנו - גידולים חקלאיים איכותיים וחסכוניים ושימוש בטכנולוגיה מתאימה לשם כך".

לאחר שנבחן פיילוט מבחינה טכנולוגית עבר שיתוף הפעולה אל השטח ובכמה מסניפי רמי לוי ניתן למצוא בצמוד את החווה האורבנית של "ורטיקל פילדס", מגישה חסה ועשבי תיבול לצרכנים. "יש הרבה סקרנות מצד הצרכנים", אומר גיא, "אנחנו מקבלים פידבקים חיוביים מאוד מצדם וגם מצד הצוותים של רמי לוי ושלנו. אנשים מרגישים מיד בהבדל של הטעם והטקסטורה כשהירק נקטף ומוגש בתוך דקות. כל זה מתחבר למודעות הגבוהה שקיימת היום בנוגע למזון בריא ולמה שחשוב לאכול. יש פה שינוי מחשבתי שיגרום לשינוי גדול של העולם החקלאי והעולם הצרכני בכל הקשור למזון שלנו".

גידולי חסה של ורטיקל פילדס בשיתוף עם רמי לוי. אלן צ'פלסקי,
תנאים אופטימליים לגידולי ירקות איכותיים/אלן צ'פלסקי
בשיתוף רמי לוי, בשיתוף רמי לוי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully