בשיתוף
Primary Advertiser
גוואקמולה אבוקדו/ShutterStock

להוסיף מיד לצלחת: היתרונות הגדולים של הירקות הירוקים

בשיתוף רמי לוי, בשיתוף רמי לוי

5.4.2020 / 13:55

הם מפוצצים בוויטמינים, מינרלים ודלים בקלוריות. לא משנה באיזו גישת תזונה תבחרו, בעניין אחד כולם תמימי דעים: חשיבותם של המזונות הירוקים. במה טוב כל כך כל אחד מהם?

להנעת מערכת העיכול: תרד

מלבד יתרונותיו הידועים בחיזוק העצמות והשרירים, תרד אפקטיבי במיוחד בעידוד פעילות מעיים. יש בו הרבה מגנזיום, סיבים תזונתיים ומים - כולם חיוניים למטבוליזם תקין ולמניעת עצירות. תרד גם מעודד יצירת חיידקים טובים במערכת העיכול ונלחם בחיידקים רעים. הנטייה הזו מסייעת במניעת סרטן.

לשמירה על משקל מאוזן: אבוקדו

באבוקדו המון ויטמינים ומינרלים. הוא גם הפרי היחיד המספק כמות גדולה של חומצות שומן חד בלתי רוויות, אשר חיוניות לבריאות הלב ומסייעות מאוד בירידה במשקל. הן נשרפות במהירות גבוהה יותר משומנים אחרים ומסייעות גם בהפחתת התיאבון. מלבד זאת הוא עוזר גם בהפחתת הכולסטרול בדם.

לבריאות העצם: ברוקולי

בירקות ממשפחת המצליבים נוגדי חמצון המסייעים במלחמה בסרטן, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים. אבל ברוקולי מיוחד בשל הריכוז הגבוה של ויטמין K, הטוב במיוחד לעצמות. לפי מחקרים, צריכת מזונות העשירים בוויטמין K מונעת בריחת סידן בתקופת גיל המעבר בקרב נשים. ישנם אפילו מחקרים שלפיהם ויטמין K חשוב יותר לצפיפות העצם מאשר סידן משום שהוא משתף פעולה עם ויטמין D. בכוס ברוקולי אחת פי 2.7 מהצריכה היומית של ויטמין K הדרושה לאדם ביום.

אדממה. ShutterStock
מקור חלבון מצוין לתזונה צמחונית או טבעונית. פולי אדממה/ShutterStock

לאיזון לחץ דם: סלרי וארוגולה

בשל ריכוז הנוזלים הגבוה והערך הקלורי הנמוך, סלרי ידוע כמסייע בשמירה על המשקל. מה שרבים אינם יודעים הוא שהוא גם מסייע בהורדת לחץ דם. הוא עשיר באשלגן, המסייע בסילוק נתרן מהגוף דרך הכליות. יש בו גם תרכובת המרפה את השרירים המקיפים את העורקים ותומכים בשאיבת הדם ברחבי הגוף. התרכובת גם מאטה את הייצור של הורמונים הקשורים בלחץ. ואם כל זה לא מספיק סלרי עשיר במגנזיום, סידן וויטמינים A, B, C ו-K.

אורוגולה (רוקט), בעלת הטעם הפלפלי העדין, עמוסה גם היא בוויטמינים A, B9 ו־K וגם היא אחיד המקורות הטובים ביותר לאיזון לחץ דם.

לבריאות המוח ולמניעת סרטן: אספרגוס

באספרגוס חומצת האמינו אספרגין, החיונית להתפתחות המוח ולתפקודו בשל סיועו לתהליכי לימוד וזיכרון. אספרגוס עשיר גם בגלותטיון, תרכובת נוגדת חמצון המחסלת קרצינוגנים (חומרים מסרטנים) ולפיכך עוזרת במניעת סרטן העצמות, השד, הריאות והמעי. מלבד אלו אספרגוס עשיר גם בוויטמין K, המסייע בשמירה על בריאות מערכת הלב והדם.

לאיזון הסוכר: תפוח ירוק וקיווי

לא הכל חייב להיות תרד וברוקולי. גם ירוקים מתוקים-חמוצים כמו תפוח גרנד סמית' או קיווי יכולים להצטרף לחגיגה. הפירות הללו, שמציגים טעם פחות סטנדרטי ממרבית הפירות לחך, מצוינים לניקיון הגוף ולאיזון רמות הסוכר.

לפי מחקרים בקיווי אחד פי 2.3 מכמות ויטמין C המומלצת לצריכה ביום (כמעט פי שניים מתפוז), יותר אשלגן מאשר בבננה ועשרה אחוז מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין E.

לאיזון הכולסטרול: פולי סויה (אדממה)

היפנים מכירים אותם כבר דורות. פולי הסויה, אדממה, הם מקור חלבון מצוין לתזונה צמחונית או טבעונית. יש הטוענים כי מוצרי מזון מעובדים המבוססים על סויה עשויים לגרום לבעיות בריאות מסוימות, אולם על טיבם של פולי הסויה בצורתם הטהורה אין עוררין. הם מונעים את ספיגתו של שומן רווי בדם וכך מפחיתים את הכולסטרול.

בשיתוף רמי לוי, בשיתוף רמי לוי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully