בשיתוף
Primary Advertiser

תשכחו מקפוא: זו הסיבה שאתם חייבים לבחור בבשר טרי

בשיתוף רמי לוי

6.9.2020 / 12:28

לבשר טרי יש יתרונות מובהקים על פני בשר קפוא-מופשר - הוא בריא יותר ומלא בוויטמינים, הוא מכיל יותר ברזל וכמובן, הוא הרבה יותר טעים ועסיסי. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על המנה העיקרית שלכם

מחלקת בשר רמי לוי. יח"צ,
יותר ברזל, יותר ויטמינים, הרבה יותר טעים ועסיסי. בשר טרי/יח"צ

אם גם אתם צרכני בשר, אתם בוודאי יודעים שכמו בכל סוג מזון אחר, טרי תמיד עדיף על קפוא. בשר טרי למשל, הרבה יותר בריא מבשר קפוא בזכות הוויטמינים שנשמרים בו ולא הולכים לאיבוד בדרך, הוא מכיל יותר ברזל ו-B12 וכמובן, הוא הרבה, הרבה יותר טעים ועסיסי.

כשאתם קונים בשר קפוא או קפוא מופשר, אתם בעצם משלמים על "תוספות", כמו מים. כך למשל, מתוך שני קילו של בשר קפוא, אחרי בישול תאבדו כ-40 אחוזים ממשקלו. בבשר טרי לעומת זאת, מאבדים בקושי חמישה אחוזי נוזלים, ובנוסף, המרקם רך ומהנה הרבה יותר. אם הבשר הטרי מגיע באריזת ואקום, כל הוויטמינים נשמרים בנתח. בנוסף, ישנם לא מעט מקומות בהם בשר קפוא שהופשר נמכר במראה של בשר טרי ואינכם יכולים לדעת מה התאריך בו הבשר הופשר או מתי התאריך האחרון לשיווק של הבשר עליו אתם גם משלמים מחיר מלא ויקר יותר, למרות שהוא למעשה איננו באמת בשר טרי.

למה בעצם התרגלו לבשר מופשר?

"בארץ מייצרים רק 13 אחוז מהצריכה של הבשר הטרי בישראל. 87 האחוז הנוספים מגיעים מחו"ל, קפוא או טרי", מסביר רמי לוי, "כדי לשמור על הייצור בארץ, שמו במשך שנים מכסות, אבל היו הרבה תלונות על כך שאי אפשר לייבא בשר וברגע שפתחו את המכסות הללו, התחלנו לייבא בשר טרי ואנחנו מוכרים אותו בחצי מחיר. בדרך כלל לא רוצים לפתוח מכסות, אבל הייצור המקומי לא יכול לספק את הדרישות שיש פה לבשר".

עד שהמכסות הוסרו, מעדניות בישראל היו מייבאות את הבשר הקפוא ומוכרות אותו כבשר קפוא מופשר, מה שהיה למעשה מטעה את הצרכן, שהיה משוכנע שהוא קונה בשר טרי. הבעיה הגדולה היא שנוצרה פעולה כפולה - הלקוח היה משתמש בחלק מהבשר וחלק אחר הוא היה מקפיא בפעם השנייה למעשה, מה שהיה פוגע מאוד באיכות וטיב הבשר.

שמואל ישראלוב מנהל תחום הבשר רמי לוי. יח"צ,
"בשר תמיד עדיף לקנות טרי, כי הוא הרבה יותר איכותי". שמואל ישראלוב, מנהל תחום הבשר ברמי לוי/יח"צ

בשר איכותי לא חייב להיות יקר

ב-1 בינואר האחרון, ביצעה רשת רמי לוי מהפכה. עד אז, זכיין חיצוני ניהל את תחום מחלקות הבשר של הרשת, אך כיום הכל נעשה בשליטה מלאה של הרשת עצמה והמעדנייה של רמי לוי היא המקום היחיד בו תוכלו למצוא 100 אחוז בשר טרי. בלי שילובים של בשר טרי, בשר קפוא שהופשר ובשר שנותר עדיין קפוא, כפי שאפשר למצוא במקומות אחרים.

"אנחנו מוכרים רק טרי, כי אז אפשר גם להשתמש וגם להקפיא", אומר רמי לוי. "ואנחנו מוכרים במחיר זול יותר מהקפוא המופשר. כבר כמה שנים אנחנו מתקדמים בנושא הבשר במעדניות, וזה גם לא בא על חשבון מה שמייצרים בארץ, כי עכשיו המודעות לבשר טרי הפכה לגדולה יותר והצרכן התחיל לקנות יותר בשר טרי".

בזכות השינוי שנעשה ברמי לוי והדבקות במכירת 100 אחוז בשר טרי ואיכותי, תחום הבשר ברשת ממשיך להשתדרג: "הרמנו את המחלקה שלנו ארבעה-חמישה שלבים למעלה", אומר שמואל ישראלוב, מנהל תחום הבשר ברמי לוי, "בזכות השדרוג הזה אנחנו מוכרים נתחים שבקושי נמכרו בעבר, כמו פילה בקר אמיתי או סינטה. זה בשר שתמיד עדיף לקנות כשהוא טרי, כי הוא הרבה יותר טעים ואיכותי ככה. יש לנו גם זמינות יומיומית לכל מוצרי הבשר, וגם הכל טרי כמובן".

רמי לוי, בשיתוף רמי לוי
  • עוד באותו נושא:
  • בשר
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully