בשיתוף
Primary Advertiser

מים, אופניים וריקודים: איך משאירים את המשפחה פעילה בקיץ?

בשיתוף רמי לוי, בשיתוף רמי לוי

23.7.2020 / 1:44

כולנו יודעים עד כמה חשובה הפעילות הגופנית לשמירה על אורח חיים בריא בכל גיל, אבל איכשהו בחופש הגדול אנחנו, ובמיוחד הילדים שלנו, נשאבים לשגרת רביצה. הנה כמה פעילויות משפחתיות שיגרמו לכם לזוז יחד

הורים וילדים משחקים. ShutterStock
אפשר להנות כל המשפחה ביחד, להוציא אנרגיה ואפילו לא צריך להתרחק מהבית. משפחה משחקת על הספה/ShutterStock

החופש הגדול תמיד מתאפיין ברפיון - הילדים ישנים עד מאוחר, ליום אין מבנה ומסגרת, בחוץ החום יוקד ואיכשהו הכי קל להעביר את כל היום בבית, במזגן ומול המסכים. לא חבל? זה ממש לא חייב להיות ככה. יש לא מעט פעילויות שאפשר לעשות עם הילדים בקיץ, שיהיו מהנות לכל המשפחה, יגרמו לכולם להזיז קצת את הגוף ולהוציא אנרגיה ואפילו לא צריך להתרחק מאוד מהבית בשבילן.

לשמור על שגרה של פעילות גופנית זה חשוב בכל גיל, ובמיוחד בילדות. מחקרים מצביעים על כך שבשנים האחרונות יותר ויותר ילדים סובלים מהשמנה ורמת הפעילות שלהם יורדת בהתמדה. ההרגלים שהם יסגלו בשנות הילדות שלהם לא ישפיעו רק על מצבם הפיזי, אלא גם יהוו את היסודות לאורח החיים שלהם כאנשים בוגרים. לכן, חשוב במיוחד לייצר בבית סדר יום פעיל ומומלץ לעשות את זה בדרכים מהנות ומגבשות לכל המשפחה.

לקראת החופש הגדול אספנו עבורכם כמה פעילויות משפחתיות שיקימו אתכם מהספה ויגרמו גם לכם וגם לילדים להיות קצת יותר פעילים:

ילד משחק באקדח מים. ShutterStock
הזדמנות מעולה להזיז את הגוף וגם להצטנן קצת בחום. ילד משחק ברובה מים/ShutterStock

מלחמת מים בגינה - התחמשו ברובי מים, שפריצרים או אפילו סתם בקבוק מים עם פיית ספורט. שימו על עצמכם בגדים שכיף להירטב איתם ורדו לגינה. אפשר להתחלק לקבוצות - הורים נגד ילדים, בנים נגד בנות, או סתם לעשות מלחמת כל בכל. תנו לילדים וגם לעצמכם להשתולל, לרוץ, לקפוץ ולהשפריץ מים לכל עבר. זאת הזדמנות מעולה להזיז את הגוף, להוציא אנרגיה וגם להצטנן בחום של הקיץ.

טיול אופניים - לא חבל שהם עומדים מיותמים כל השנה ומחכים רק ליום כיפור? הוציאו את האופניים של הילדים מהמחסן או מפינת האחסון במרפסת. אולי גם לכם יש איזה זוג שמחליד איפשהו? קחו גם אותו וצאו לרכיבה עם הילדים בשכונה, בפארק קרוב או בשטח פתוח אחר ליד הבית. קחו לכם בתיק מים, פירות ונשנושים טעימים, שיאפשרו לכם לעשות עצירה לפיקניק כיפי וחידוש כוחות. אל תשכחו לרכוב בבטיחות, עם קסדה ומגנים ובשבילים המותאמים לרכיבה.

הורים ושני ילדים מטיילים. ShutterStock
משפחה מטיילת בטבע/ShutterStock

פשוט תרקדו - אם בכל זאת אתם מתקשים מאוד להיפרד מחיבוקו הקריר של המזגן לטובת אחיזת החנק של החום והלחות בחוץ, או לחילופין הילדים שלכם מסרבים להתנתק מהמסכים, אפשר לגרום להם לזוז גם בלי לגרור אותם החוצה. אם יש לכם קונסולת משחקי וידאו בבית, תוכלו להוריד או לרכוש משחקי תנועה. יש משחקים שמדמים משחקי ספורט שונים כמו טניס, באולינג וגולף, שבהם השחקנים צריכים להתנועע ולדמות את תנועות המשחק. אבל הכי כיפיים הם משחקי הריקוד כמו Just Dance ודומיו, שבהם המשפחה כולה יכולה לשחק בתורות ולהתחרות על תואר הרקדן המצטיין לצלילי שירים קצביים ומשמחים. אין לכם קונסולה בבית? פשוט שימו פלייליסט שאתם אוהבים ותעשו מסיבת ריקודים משפחתית ספונטנית.

טיול משפחתי - נצלו את סופי השבוע שבהם אתם לא עובדים כדי לתכנן טיול משפחתי בחיק הטבע. היציאה לאוויר הפתוח תמיד משפרת את ההרגשה ואת מצב הרוח. הנסיעה ברכב היא זמן מגבש, והמסלול עצמו הוא הזדמנות לפעילות גופנית חווייתית. הליכה, טיפוס, אפשר גם לשלב מסלול עם מים, שזה תמיד כיף בקיץ. הנופים והטבע מרחיבים את הלב והשלמת המסלול מעניקה תחושת הישג - פיזית וגם פסיכולוגית.

בשיתוף רמי לוי, בשיתוף רמי לוי
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully