בשיתוף
Primary Advertiser

6 חומרי גלם כשרים לפסח שלא ידעתם שהם כאלו

בשיתוף רמי לוי, בשיתוף רמי לוי

8.4.2020 / 7:41

לא רק מצות, שקדים ותפוחי אדמה. לכבוד חג הפסח, קבלו שישה חומרי גלם כשרים למאכל בחג שאולי לא ידעתם שהם כאלו

סלט קינואה. ShutterStock
סלט קינואה כשר לפסח, גם לאוכלי הקטניות/ShutterStock

קינואה

קינואה, הזרע הבריא והטרנדי שפרץ לחיינו בסערה יחד עם גל המודעות לבריאות, כשרה לפסח ולכולם. כמובן יש לבדוק שמדובר בייצור כשר לפסח, אבל מעבר לכך, מכיוון שהיא לא שייכת למשפחת הדגנים, וגם לא למשפחת הקטניות, כולם יכולים לאכול קינואה בחג.

היא מהווה מקור לחלבון מלא (כלומר: מכילה את כל 8 חומצות האמינו החיוניות לגוף), לא מכילה גלוטן, עשירה בערכים תזונתיים כמו ויטמינים, סיבים תזונתיים ומינרלים, וכן בעלת טעם אגוזי עדין.

ברשתות השיווק ניתן למצוא קינואה לבנה וגם אדומה, ואת שתיהן מכינים על בסיס אותו עקרון: שטיפה יסודית וסינון של כוס קינואה, ואז בישול של 20 דקות עם כוס וחצי מים (מכוסה אחרי רתיחה מעל להבה נמוכה) וכפית שטוחה מלח.

הקינואה המבושלת יכולה להפוך לבסיס לסלט יחד עם עלי בייבי אגוזים וחמוציות, וניתן גם לשלב אותה בתבשילים שונים.

כוסמת (לאוכלי קטניות)

שני סוגי הכוסמת - הקלוייה (חומה) והלא קלוייה (ירוקה) נחשבים כשרים לפסח לאוכלי קטניות. גם אתם לא מחובבי הזרע הזה, דווקא בפסח כדאי לתת לו צ'אנס. הכוסמת הירוקה בעלת טעם הרבה יותר עדין מזה של החומה, ומבחינת ערכים תזונתיים היא ממש מצטיינת (וגם נחשבת חלבון מלא).

הטעם העדין מאפשר לכוסמת הירוקה להשתלב במגוון סלטים ותבשילים. היא מאוד מזכירה בורגול גס בהתנהגות, בטעם ובמרקם. מבשלים אותה ממש כמו שמבשלים בורגול גס: כוס וחצי מים +כפית שטוחה מלח לכל כוס כוסמת, מביאים לרתיחה ביחד בסיר, מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים 15-20 דקות עד שמבושל.

דייסת כוסמת עם תפוחים. ShutterStock
דייסת כוסמת עם תפוחי עץ/ShutterStock

קמח תירס ופופקורן (לאוכלי קטניות)

מוצרי התירס השונים נחשבים כשרים לפסח לאוכלי קטניות, וזה כולל את קמח התירס המשמש להכנת פולנטה וממליגה, וגם מתאים לפשטידות שונות, קציצות ירק או קציצות בשר (בתור תחליף לפירורי לחם וקמח מצה).

בנוסף, גרגרי הפופקורן האהובים, שיכולים לשמש כחטיף בריא (יחסית) בתקופה שבה מרבית החטיפים מבוססי החיטה אסורים. יש המון סרטונים להכנת פופקורן בבית ברחבי הרשת וזה בטוח יותר מומלץ מרכישת שקיות פופקורן למיקרוגל או פופקורן מוכן וארוז.

עוגת פולנטה של לוקה ולינו. דרור עינב
בסבוסה פולנטה/דרור עינב

אבקת אפייה (לאוכלי קטניות)

היא אמנם משתמשת להוספת אוריריות למאפים, אבל אבקת האפייה בפני עצמה מתאימה לאוכלי קטניות (בייצור כשר לפסח כמובן). היא מכילה חומרים שמייצרים פחמן דו חמצני בחשיפה לחומצה ובחשיפה לחום, וכך מסייעת למאפים לקבל תחושה אוורירית. היא תשתלב מצוין יחד עם קמחים ייעודיים כשרים לפסח, שהיום המגוון שלהם רב מתמיד.

טופו (לאוכלי קטניות)

טופו מיוצר מפולי סויה בתהליך שאינו כולל התססה של חיטה, וזאת בניגוד לרוטב סויה מסורתי, המכיל חיטה והוא חמץ. לכן, טופו בייצור כשר לפסח מתאים לאוכלי קטניות.

אם אתם רוצים לגוון את שגרת האכילה בחג נסו להקפיץ טופו עם שמן זית ואורגנו או יחד עם שום, ג'ינג'ר ושומשום (מלח יכול להחליף את רוטב הסויה שנכנס ברוב המתכונים איתו).

בשיתוף רמי לוי, בשיתוף רמי לוי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully